Zbor de agrement cu un avion Diamond DA40

Sunt de parere ca in fiecare an este bine sa stabilim o lista cu lucruri pe care ne dorim sa le realizam, iar pentru anul trecut imi propusesem sa zbor cu un avion. Visul a devenit realitate anul asta, dar mai bine mai tarziu decat niciodata, cum era vorba aia? 🙂

Acum aproape doua luni am fost la evenimentul Aeromania – 2015, aeroportul din Tuzla, Constanta. Impreuna cu alti bloggerii am fost implicat in campania de promovare a evenimentului si drept rasplata am primt un zbor gratuit (pe langa alte). Experienta a fost extraordinara si de neuitat, dar sa incep cu inceputul. La ora 9:00 dimineata ne-am intalnit cativa bloggeri in zona garii pentru a porni la drum spre Tuzla. Ajunsi la aeroport am fost preluati de un pilot pe nume Bogdan Sorescu (super de treaba tipul si rabdator sa-mi raspunda la toate intrebarile), pe rand cate doi. Primii care au zburat au fost Alex si Adi, apoi eu cu Florin iar ultimii au fost joie cu prietena.

Cateva date tehnice despre avionul Diamond DA40

– 4 locuri (3 pasageri + pilotul);

– viteza de decolare: 120 km/h (60 de noduri);

– viteza maxima: putin peste 300 km/h (150 de noduri);

– pret achizitie: 200-230.000 euro;

– consum: in medie 20 l/h (kerosen sau motorina);

– greutate: aproximativ 900 kg;

– dispune de pilot automat.

Cand am urcat in avion ni s-a pus centura de siguranta si casti cu microfon pentru a comunica mai bine pe parcursul zborului. Pilotul dupa ce a aliniat avionul pe pista, a comunicat bazei ca urma sa decoleze si a inceput sa tureze motorul din ce in ce mai mult iar dupa cateva sute de metri eram deja in aer. Zborul a durat aproximativ 40 de minute in aer (plus 10 minute decolarea si aterizarea), am plecat de la Tuzla spre statiunea Costinesti si apoi spre Mangalia, 2 Mai si Vama Veche. Cand zbori deasupra marii ai doua avantaje: lipsa turbulentelor si o priveliste splendida. In pozele de mai jos se poate observa culoarea Marii Negre. De ce nu sunt turbulente deasupra marii? Solul se incalzeste mai mult sau mai putin in functie de culoare, de exemplu pe camp unde pamantul este inchis la culoare sunt mai multi curenti calzi care urca. Daca treci cu avionul pe acolo veti avea parte de turbulente, lucru care s-a intamplat la intoarcere de la Vama Veche spre Tuzla. Am mai invatat ceva astazi 🙂

Viteza maxima cu, care am zburat a fost de 260 km/h (130 de noduri), cand esti in zbor nu prea simti viteza asta, iar altitudinea maxima a fost de 500 de metri. Momentele culminante au fost cand pilotul intorcea avionul, asa am reusit sa fac cateva poze pe care le vedeti mai jos. Noi suntem obisnuiti cu un plan drept, dar cand esti in aer si vrei sa intorci avionul se simte forta la care este supus corpul si adrenalina incepe sa curga prin vene.

Per total a fost o experienta foarte frumoasa si am reusit sa aflu mai multe detalii despre zbor. Daca sunteti interesati de un curs de pilotaj puteti merge la acest aeroport sau pentru zboruri de agrement asa cum am facut noi zilele trecute.

Ps. zborul a fost prea scurt, mai vreau! 🙂

zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-01 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-02 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-03 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-04 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-05 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-06 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-07 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-08 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-09 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-10 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-11 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-12 zbor-de-agrement-cu-un-avion-diamond-da40-13

2 thoughts on “Zbor de agrement cu un avion Diamond DA40”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *