Cele 16 porunci pentru webdesign si webdevelopment..

1. Sa nu ma faci sa astept – daca trebuie sa astept mai mult de 10 secunde pana ti se incarca pagina, poti foarte bine s-o inlocuiesti cu un mesaj dragut de bun-ramas.

2. Sa nu ma pui la treaba – daca dureaza mai mult de 5 minute pana-ti gasesc informatiile de contact (sau mai rau, pana inteleg ce vinzi de fapt) EU PLEC. Oamenilor le place sa fie informati rapid, iar marele public este in general lenes si nerabdator. Nu-l pune la treaba.

3. Sa nu ma omori cu continut exagerat in flash – flash este o unealta minunata. Poate adauga elemente atractive site-ului tau si poate arata ca esti la curent cu cea mai noua tehnologie. Astea fiind zise n-am chef sa ascult la infinit aceeasi melodie tehno pana cand navighez pe site-ul tau sau sa fac o migrena enervanta de la show-ul laser de pe fiecare pagina. Un mesaj scurt si concis in flash da impresie de profesionalism si in acelasi timp, te impiedica sa incalci porunca nr. 10.

4. Sa nu ma bombardezi cu informatii vechi si inutile – probabil ca asta e cea mai rapida metoda de a scapa de vizitatori. Un continut bogat si tinut la zi este calea sigura catre inima vizitatorilor.

5. Sa nu uiti sa-mi faci cadouri – imi place sa primesc lucruri. Nu conteaza ce este, atata timp cat este pe gratis. Ofera ceva util vizitatorilor tai. Daca pagina ta web promoveaza un serviciu oarecare, ofera o carte electronica gratuita sau un newsletter cu informatii relevante despre serviciul oferit. Scopul este de fapt construirea unei liste cu abonati despre care stii deja ca sunt interesati de ce ai tu de oferit.

6. Sa nu ma chinui cu navigatie neclara – asta merge mana in mana cu “sa nu ma pui la treaba” dar e atat de important ca merita o porunca proprie. Navigarea ar trebui sa fie consistenta. Nu ma fa sa pierd timp cautand la nesfarsit o modalitate de a trece de la o pagina la alta. Alege un meniu orizontal sau vertical pentru link-urile principale si pastreaza-l in tot site-ul.

7. Sa nu pari un amator – link-uri care nu duc nicaieri, combinatii de culori tipatoare, fonturi ciudate de marimi diferite te vor face automat sa pari un amator.

8. Sa nu-ti inchipui ca e suficient sa-ti construiesti o pagina web iar vizitatorii vor navali si vor incepe sa cumpere – ca in oricare afacere e nevoie si aici de timp, efort si (ceva) bani. Planifica o strategie de marketing care te diferentiaza de concurenta.

9. Sa nu uiti sa-ti faci planuri de viitor – odata ce ti-ai construit pagina web si ai inceput s-o promovezi, lucrurile se vor schimba. Planifica-ti telurile.

10. Sa nu-ti inchipui ca sunt un idiot – nu folosi mesaje ca “garantez ca vei face milioane”, “nu va mai trebui sa lucrezi niciodata”, nu functioneaza! Poarta-te ca un profesionist si castiga increderea vizitatorilor tai. Ofera-le informatii utile pe care se pot baza. Clientii pe care-i vrei sunt cei care se intorc. Demonstreaza-le ca merita sa-si piarda vremea pe pagina ta si nu le subestima inteligenta.

11. Sa nu-mi impui diverse aberatii pentru a-ti vizualiza site-ul – mesaje ca “best view with internet explorer”, “best view in 1024/768”, etc. nu fac decat sa denote lipsa de respect pentru vizitatori. E de datoria ta sa-l faci sa se vada macar decent in majoritatea cazurilor.

12. Sa nu vorbesti limbi straine pentru mine – “Instalati Flash pentru a vizualiza pagina” ar putea fi direct inlocuite cu “Apasati ALT+F4” intrucat habar nu am ce dracu e ala Flash si cu atat mai mult nu ma voi obosi sa-l instalez doar pentru a-ti vizualiza tie site-ul. Daca tie ti-e lene sa faci si o versiune HTML mi-e de ce nu mi-ar fi lene sa stau sa-l instalez ?! (merge cu 11)

13. Sa nu-mi supraestimezi inteligenta – foloseste termeni “stiintifico-fantastici” cat mai putin posibil. Nu toata lumea e ruda cu Einstein, chiar daca o intereseaza domeniul.

14. Nu-mi demonstra ca esti analfabet – renunta la limbajul mIRC-ist si scuteste-ma de efortul si dezgustul de a ma chinui cu “sh”, “tz” si alte tampenii (IRC != WWW).

15. Nu-mi distrage atentia de la continut – decat daca are legatura cu subiectul si consideri ca m-ar interesa in mod direct. Deci fara pop-up-uri enervante cu votati-mi siteul, fara 50 de mini bannere cu tot felul de topuri, fara marquee si scolling-uri care mai de care fara nici un sens.

16. Anunta-ma inainte – specifica intr-un fel daca link-ul respectiv e un mailto:adresa@mail.com si automat imi va deschide clientul de mail (lucru pe care nu-l doresc), daca link-ul respectiv are un target=_blank (poate n-am chef sa-mi umplu ecranul de 50 de ferestre), etc..

2 thoughts on “Cele 16 porunci pentru webdesign si webdevelopment..”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *