Iti trebuie ceva curaj, capacitatea de a te adapta, ceva bani, dorinta de a invata si multa rabdare. Dupa ce te-ai inarmat cu aceste “calitati” poti incepe incropirea listei “to do”, adica sa faci o lista cu ce ai vrea sa contina magazinul tau si cum sa functioneze. Te-a speriat terminologia? Sunt informatii pe care le stii deja, mai mult sau mai putin.
Avantajele comertului online:
– poti sa vinzi produse la distanta;
– spatiul de lucru poate fi in propriul apartament;
– magazinul este deschis non-stop;
– poti sa fii mic, dar sa pari mare;
– poti masura si analiza exact impactul ofertelor si tehnicile de marketing aplicate;
– stocuri minime sau inexistente;
– diminuandu-se birocratia si cheltuielile de intretinere / logistica poti ajusta preturile in favoarea cumparatorului;
Lista de avantaje continua atat pentru comerciant cat si pentru cumparator.
Poti incepe prin navigarea pe site-uri de profil (similare domeniului in care vrei sa lucrezi) ca sa-ti faci o idee despre modul de prezentare si vanzare online. Apoi trebuie sa studiezi legislatia romana cu privire la comertul online, apoi trebuie constant sa urmaresti daca apar modificari / rectificari. Este foarte important sa fii informat, de exemplu lipsa unui link catre ANPC (la vedere) te paste amenda la un eventual control.
Studiaza costurile investitiei (gazduire, domeniu) si fii realist cand ti se prezinta “oferte generoase”, timpul costa bani asa ca fii atent – totul este pe bani. Platforma pe care va rula magazinul online trebuie sa poata fi actualizata, modificata si imbunatatita in functie de necesitati. Panoul de administrare trebuie sa fie intuitiv si usor de folosit. Este o zicala: cat dai atata face. Asta se aplica si in cazul magazinelor online ieftine sau create peste noapte.
Fiind comerciant ai ceva obligatii fata de cumparator si stat. Inainte de efectuarea/finalizarea unei comenzi trebuie sa-i pui la dispozitie cumparatorului urmatoarele informatii:
– datele de identificare si de contact ale comerciantului;
– caracteristicile esentiale ale produsului/serviciului;
– pretul de vanzare si/sau alte taxele aplicabile cu precizarea taxele legale incluse (TVA, transport);
– modalitatile de plata, de livrare, prestare si alte conditii aplicabile comenzii;
– dreptul si conditiile de denuntare unilaterala a comenzii (cumparatorul are dreptul de a denunta unilateral comanda, doar cu plata taxelor postale de returnare, in termen de 10 zile de la primirea produsului/serviciului);
– termenul limita de livrare a serviciilor/produselor;
– informatiile privind service-ul si garantiile oferite;
– sa informeze despre indisponibilitatea produsului si conditiile de rambursare a pretului;
– conditiile pentru obtinerea reducerilor, premiilor si cadourile;
– conditiile de participare si regulamentul jocurilor promotionale;
– orice alte conditii impuse prin dispozitiile legale in vigoare.
Dupa livrarea comenzii comerciantul are urmatoarele obligatii:
– trimiterea unei dovezi de primire a comenzii prin posta electronica sau printr-un alt mijloc de comunicare individuala echivalent, la adresa indicata de catre cumparator, fara intarziere (factura, chitanta, act garantie);
– confirmarea acceptarii ofertei, printr-un mijloc echivalent celui utilizat pentru trimiterea ofertei sau a acceptarii ofertei, cu conditia ca aceasta confirmare sa poata fi stocata si reprodusa de catre cumparator.
Informatiile prezentate au scop informativ, interesati-va personal despre toate aceste detalii (in special cele ce tin de legislatia romana) pentru evitarea unor situatii neplacute.
Succes!
clar NU
o sa incepi si tu sa vinzi de acum etnobotanice online ? le vinzi la copii ” moartea alba” ?
nu, de ce?
“nu” era de ajuns, “de ce”-ul e deja absurd
Iti faci shop online?