Intr-o zi normala cand se apropie seara, prin baruri se intampla doua lucuri: intensitatea luminii scade si volumul muzicii creste. Dupa o zi obositoare de munca, berea la o lumina slaba intra numai bine. Totusi este iritant cand muzica este data tare si esti nevoit sa tipi la amicii cu care ai iesit la bere ca sa te faci inteles. Si pe langa muzica data tare se adauga si tipetele celorlalti din bar care incearca sa se faca intelesi. Intr-o incapere asa zgomotoasa multi renunta sau incearca pe cat posibil sa nu vorbeasca ci sa se concentreze la invartirea paiului in paharul cu suc sau terminarea sticlei de bere. Sunt sigur ca asta si urmaresc patronii barurilor, sa fie cat mai multi consumatori fideli si tacuti.
Cativa cercetatori au facut un experiment pentru a afla exact daca muzica data tare in baruri influenteaza direct consumatorii. S-au luat cateva baruri la nimereala, muzica a fost setata la volume diferite pentru fiecare bar si dupa o seara de luat notite una dintre concluziile luate suna cam asa: “intr-o ambianta normala un om bea o bere de 500ml in 15-20 min pe cand intr-o ambianta mai zgomontoasa termina berea in 10 min”.
Deci muzica data tare in baruri influenteaza direct volumul de bauturi consumat.
Pe termen scurt merge sa dai muzica mai tare, dar iti pierzi clientii si astfel pe termen lung se duce dracu treaba.
experimentul s-a facut in afara Romaniei..
ceea ce mi se pare mie interesant nu este obligatoriu sa ti se para si tie 😉
bla bla bla . boring …
interesant ciq … e logic nu ca e interesant
:)) adica numai la noi sunt betivi? :))
Dar poate ca cercetatorii au prins oameni mai betivi intr-un bar si mai cuminti in altul… Si dupa ce termina berea aia in 10 minute ce fac? Mai cer una sau pleaca? Daca pleaca unde e profitul? :))
Interesant totusi…